در کادر محاوره ای Move or Copy , workbook مورد نظر خود را که می خواهید worksheet خود را در آن کپی و یا جابجا کنید از منوی کشویی To book انتخاب نمایید .
نکته : برای کپی یک worksheet انتخاب شده به یک workbook موجود , حتما باید workbook مورد نظر به صورت اجرا شده باشد . اگر workbook که می خواهید worksheet را در آن کپی کنید باز نباشد . آن وقت در لیست کشویی To book نمایش داده نمی شود . بنابراین در این صورت باید workbook مقصد نیز به صورت اجرا شده باشد .
ما در این جا قصد داریم که یک worksheet انتخاب شده را در یک workbook جدید جابجا و یا کپی نماییم . پس بنابر این از منوی کشویی مربوط به قسمت To book گزینه (new book) را انتخاب می کنیم و بر روی گزینه Create a copy کلیک می کنیم تا تیک روبروی این گزینه نمایان شود . به خاطر این که ما یک workbook جدید را ایجاد می کنیم به همین دلیل در قسمت Before sheet هیچ گونه worksheet وجود ندارد . ( در این قسمت می توانید محل قرار گیری worksheet کپی شده را قبل از worksheet های موجود در workbook تعیین کنید . ) و worksheet کپی شده تنها worksheet موجود در workbook جدید خواهد بود .
نکته : اگر می خواهید که worksheet را در workbook دیگر جابجا ( Move ) نمایید گزینه Create a copy را انتخاب نکنید و این گزینه باید به حالت انتخاب نشده باقی بماند .
بر روی گزینه OK کلیک کنید . یک workbook جدید که شامل worksheet کپی شده در آن است ایجاد می شود . اگر شما worksheet مربوطه را جابجا ( Move ) کرده اید این worksheet از workbook اصلی خود جابجا شده و دیگر در workbook اصلی باقی نمی ماند .
شما همچنین می توانید یک نسخه کپی از worksheet را در همان workbook خود ایجاد نمایید . شاید بخواهید که یک نسخه کپی از worksheet خود داشته باشید تا تغییراتی را در آن لحاظ کنید در حالیکه خواهان این هستید که worksheet اصلی دست نخورده باقی بماند . برای این کار کادر محاوره ای Move or Copy را همانطور که در بالا توضیح داده ایم باز نمایید . به طور پیش فرض workbook که در آن هستید به طور اتوماتیک در قسمت منوی کشویی To book به حالت انتخاب شده قرار دارد . پس نیازی به تغییر این قسمت نیست .
در قسمت لیست Before sheet , می توانید با انتخاب یکی از Sheet های موجود در لیست محل قرار گیری worksheet کپی شده را قبل از آن تعیین کنید و یا آن را در لیست sheet های موجود در آخر workbook قرار بدهید . گزینه Create a copy را انتخاب نمایید تا تیک کنار آن زده شود سپس بر روی OK کلیک نمایید .
Worksheet مورد نظر در سمت راست زبانه worksheet انتخاب شده قرار خواهد گرفت .( در تصویر بالا ما گزینه Move to end را انتخاب کرده ایم در نتیجه در تصویر زیر worksheet مورد نظر در آخر لیست قرار گرفته است )
این ویزگی بسیار کارآمد است آن هم زمانی که بخواهید worksheet ها و workbook های خود را مرتب و سازمان دهی کنید . شما شاید بخواهید که برای فردی فقط یک worksheet از یک workbook که دارای چند sheet است را ارائه دهید بدون آن که بخواهید تمام workbook خود را برای آن فرد بفرستید .
موضوعات مرتبط: متفرقه